Borga Group – WordPress-lösning

Flerspråkig konverteringsplattform

Efter ett inledande arbete av en extern designbyrå har Borga lagt allt ansvar för utveckling av företagets flerspråkiga konverteringsmaskin hos Bravomedia.

Att Bravomedia är en bra partner för långsiktiga samarbeten, det litade Borga Group på när man 2015 valde att ge oss förtroendet för all fortsatt design och utveckling av bolagets nylanserade webbplats.

Med fokus på prestanda och konvertering har vi tillsammans skapat en lösning som dagligen levererar leads för olika typer av stålhallar, avvattnings-system och de övriga produkter som ingår i koncernens stora utbud. Att på ett användarvänligt och lättillgängligt sätt presentera relativt komplicerade produkter med tillämning inom allt från jordbruks- till tillverkningsindustri, handel och hästsport är en utmaning. Men via sin dashboard i Google Data Studio har Borgas ledning under flera år sett en stadig förbättring av webbplatsens nyckeltal.

Bravomedia arbetar tillsammans med Borgas Online Manager Andréas Polzer för att uppfylla bolagsledningens alla krav på den högpresterande webbplats som utgör företagets viktigaste redskap för försäljning och kundstöd i hela 11 länder.

Utöver en modulbaserad design som möjliggör en varierande uppsättning landningssidor för Borgas hela verksamhet så består webbplatsen bl.a. av en blixtrande snabb sök- och referensmotor baserad på Sphinx, en kraftfull formulärmotor och en lättanvänd konfigurator för tak.

Sidan driftas i en miljö optimerad för WordPress och med hjälp av smart cache-teknik har vi lyckats pressa upp sidans hastighet i Googles maximala 100 poäng.

Ett långt och målmedvetet samarbete har burit frukt.

Borgas svenska webbplats
Borgas referenssida

Teamet

    Design —
  • Marcus Hermansson
    Utveckling —
  • Fredrik Johansson
  • Timmy Schenkel

Kontakt / Projektledning

Profilbild Marcus Hermansson marcus@bravomedia.se 0515-69 04 03
Uppdaterar…
  • Inga produkter i varukorgen.