Utbildning – Google Analytics 4

6500 kr

En halvdags utbildning i Google Analytics 4 med föreläsning och övningsexempel. Tre månaders fri tillgång till Bravomedias översiktsverktyg ingår.

Google Analytics är det främsta verktyget för webbanalys just nu. Nästan alla lösningar levererade av Bravomedia är integrerade med Google Analytics.

Sedan den 1:a juli är Google Analytics 4 den enda av Googles verktyg som samlar in data. Analytics Universal, som föregångaren kallades, finns kvar men samlar inte in data längre.

Vår utbildning ger dig en introduktion till det nya verktyget. Vi introducerar också de nya analysmetoderna som utgår från händelser istället för besök. Det representerar vår digitala vardag bättre eftersom vi ofta erbjuder många olika kontaktmöjligheter under en kundresa.

Denna utbildning är idealisk för dig som ansvarar för företagets webbplats, marknadsföring eller försäljning. Om du redan använder Analytics eller överväger att börja med det, ger kursen dig insikt i hur du effektivt kan analysera webbplatstrafik och användarbeteende.

Utbildningen inkluderar

  • En halvdag med föreläsningar och övningsexempel
    • Del 1: Introduktion till Webbanalys och Google Analytics (1 timme)
    • Del 2: Mål och KPI-uppsättning i Google Analytics (1 timme)
    • Del 3: Praktisk Tillämpning av Google Analytics och Looker Studio (1 timme)
    • Avslutning och Frågor (20 minuter)
  • En PDF-kopia av föreläsningens presentation och dess övningsexempel
  • Möjlighet att som deltagare få omsätta kunskaper i praktiken och få direkt feedback gentemot sitt egna företag.
  • Morgonfika med smörgås + Lunch
  • Tre månaders fri tillgång till Bravomedias översiktsverktyg i Looker Studio för Google Analytics, Google Ads och Google Search Console.
Kategori:
Uppdaterar…
  • Inga produkter i varukorgen.